Saturday 6 September 2014

Накратко: Глава 11. Дион III

Гемаролб, Гадейрос, Посейд, 7-ма луна от 2493-то слънце от века на Лъва (12 588 г.пр.н.е.).


11.1. 15-годишният Дион е в големия град Гемаролб, където се учи като чирак под крилото на известния майстор учител Аделон "Адело" ве-Рукил. Учи се в група с други млади таланти. Има часове по алхимия, астрология, леярство, зидарство, кожарство, механика, дърводелство, чертаене, математика и философия. В свободното си време се занимава със скулптура и живопис и си изработва различни странни джаджи. 

11.2. Точно в момента имат час по скулптура и пред тях се е изтегнала гола жена в сластна поза, която позира като модел. Отклонение: за женските гърди.

11.3. Докато момчетата се разсейват по модела, Дион все така твори съсредоточено, връща се и разваля статуята и отново започва отначало, търсейки съвършенството. Подиграват му се, че не се интересува от жени и че е обратен, но той е решен да сътвори шедьовър и да ги засрами.

11.4. Влиза майстор Адело и поучава учениците. Отклонение за скапаното изкуство.

11.5. След пет дни, чираците вече работят по една мозайка на страничната стена на един храм на централния площад на града. Духов оркестър оглася площада и е доста жежко. Един от жрецитена Атла-Ра проповядва за Закона на Единството.

11.6. Адело е дал задача за всички - натоварени са от група богати меценати да изготвят голяма стенна мозайка за един от храмовете на Предците. Схемата е основана на известна стара творба, нарисувана от самия учител, а чираците трябва да му помагат при изработката. До седмица, на стената трябва да има изобразена победна битка от историята на атлантите. Адело им е разпределил задачите, а на Дион се е паднало да завършва ъглите и периферните части на мозайката точно според неговите указания. След това ги е оставил с двама от майсторите си.

11.7. Момчетата говорят помежду си: тъй като възнагражденията им са фиксирани, те подозират, че Адело смята да разпредели твърде малка част от печалбите и да прибере повечето пари за себе си. Дион не е заинтересован от парите - той само иска да упражни новите си идеи за цветовете и да приложи вижданията си за нов вид изкувство, поне едва забележимо. Под вещите му ръце, повереният му ъгъл на мозайката сякаш оживява.

11.8. Адело се появява на работната площадка. Докладвали са му, че има нещо особено в цветовете, които Дион е използвал по ъглите. Когато проверява, с удивление и ужас установява, че периферните части от картината притежават извънредна дълбочина, за разлика от средата на картината, която изглежда твърде плоска. Смесил е цветовете по особен начин и е използвал специална непозната техника - триизмерна перспектива. Адело му се скарва, че не е спазил правилата на копирането и го изгонва от площадката, като го съветва да си вземе няколко дни неплатен отпуск. Дион осъзнава, че учителят иска да го лиши от неговия дял от заработеното, което за Дион само потвърждава съмненията на момчетата за учителя. Докато напуска площадката под подигравателните дюдюкания на останалите чираци, вижда учителя да седи мълчаливо и потиснат да се взира в творението на ученика си, а останалите майстори гледат в захлас творението му. Той се подсмихва и вътрешно удовлетворен, потегля към квартирата си.

11.9. Дион решава, че за него би било полезно да прекара една седмица обратно у дома, за да си почине, докато се уталожи скандалът. Тръгва си през улиците на града и се диви на сградите. Отклонение за фалическата архитектура. По пътя се натъква на момичето, което по-рано е позирало за упражнението по скулптура. Казва се Халана и работи в страноприемница (той не знае, че тя е проститутка). Увещава я да му позира в неговата квартира за една негова картина - ще й плати щедро с парите на баща си. После се разделят.


Откъси: 11. Дион III (част 1) (част 2)
СЪДЪРЖАНИЕ
© Спасимир Радев

No comments:

Post a Comment