"Главоблъскане"
Кървав спорт, включващ два отбора от по дузина играчи, голяма овална арена с два отвора в двата края, както и разбира се отрязана човешка глава.
Състав на отбора
Защитен вал
№1. Ляв страж (LG)
№2. Десен страж (RG)
№3. Челен страж (CG)
Въоръжение: висок щит; сатър, боздуган или тежка секира.
Изисквания: сила, висок отскок, силен замах, бърза реакция.
При защита: да са последна преграда пред нападателите; да пресичат подхвърлена или търколена глава, за да предотвратят попадение в отвора.
При нападение: да подпомагат и подсигуряват нападателите в схватките с противниковата отбрана.
Далекобоен вал
№4. Ляв хвъргач (LT)
№5. Десен хвъргач (RT)
№6. Челен хвъргач (CT)
Въоръжение: масивен щит; дълга пика; 2 метателни копия; 2 метателни ножове.
Изисквания: точност в стрелбата, бързоходство.
При защита: да поразяват движещи се цели и да спират набезите на противниковите нападатели; да поразяват уязвими и зле прикрити неподвижни цели.
При нападение: да нарушават подредбата на противниковата отбрана, като поразяват неподвижни цели или създават числен превес в зоните на схватките.
Нападателен вал
№7. Ляво крило (LF)
№8. Дясно крило (RF)
№9. Челен таран (CF)
Въоръжение: лек щит; къс меч, двустранно копие или ятаган.
Изисквания: скорост, издръжливост, ловкост и съобразителност.
При защита: да пресрещат набезите на противниковите нападатели и да подпомагат щитовете и хвъргачите, като създават числен превес.
При нападение: да преодоляват или заобикалят защитния вал на противника и да придвижват отрязаната глава към целта, за да отбележат попадение в отвора.
Челен вал
№10. Ляв щит (LS)
№11. Десен щит (RS)
№12. Челен щит (CS)
Въоръжение: масивен щит; дълго копие; мрежа, секира или метателни тежести.
Изисквания: голяма сила и издръжливост, ниска височина.
При защита: да осигуряват укритие и защита на собствените нападатели и хвъргачи, да затварят подстъпите към своето поле.
При нападение: да осигуряват укритие на собствените нападатели при настъплението, да създават числен превес в зоните на схватките.
Начало на битката
Разположение. Двата отбора се подреждат в собствените си половини. В центъра на кол е забучена човешка глава. Край нея са подредени няколко резервни оръжия за близък бой; в двата края на средната линия също са приготвени няколко оръжия за далечно мятане.
Разпределение. След съдийския сигнал (удар с две тухли по топките на осъден на смърт роб и последващ крясък), нападателите на двата отбора захвърлят своите оръжия и се втурват към центъра, а крайните хвъргачи напускат прикритието си и се втурват към двата края на средната линия. След кратка ръкопашна схватка (който си позволи да използва оръжие е дисквалифициран, т.е. умъртвен от разстояние със стрела от съдиите), главният съдия подава сигнал с рог и отборите се завръщат в изходна позиция, като единият е спечелил притежанието на човешката глава; междувременно, предварително приготвените резервни оръжия са разпределени между нападателите и хвъргачите (кой каквото докопа).
Атака. След повторен съдийски сигнал (осъденият на смърт роб бива пронизан с кинжал и изквичава в предсмъртен вопъл), отборът, притежаващ човешката глава, предприема настъпление. Обикновено главата се придвижва от нападателите, докато челният вал им осигурява прикритие и позиция, стражите ги подсигуряват в близките схватки, а хвъргачите стрелят от разстояние. Главата може да се подава между съотборници неограничен брой пъти, но не може да бъде придвижвана ходом на повече от 5 крачки, без да е подадена или подхвърлена нависоко и после наново уловена.
Попадение. Целта е атакуващият отбор да достигне в достатъчна близост до отвора зад гърба на противниковите стражи, за да нанесе удар с човешката глава и да я вкара в отвора. Може да я търкулне по земята, да я метне по въздуха и да прехвърли защитния вал, или просто да я отнесе до отвора и да я вкара отблизо.
Защита. Ако по време на разиграването и схватките атакуващият отбор изгуби контрол над главата и тя стане притежание на отбраняващия се отбор, настъплението се прекратява (сигнал с тръба от съдията) и отборите се оттеглят в изходна позиция, за да сменят ролите си. Играч, позволил си да нанесе удар по противник след сигнала, се наказва с прострелване от разстояние със стрела от съдиите.
Победа. Победител е отборът, който успее или: А) да вкара главата в противниковия отвор 2 пъти, или Б) който успее да избие всички играчи на другия отбор. След първите 2 разигравания често единият отбор постига значителен числен превес и може да реши да се опита да обгради противниковия отбор и да го изколи до последния човек, вместо да опитва да вкарва главата в отвора.
След края на битката, ако от губещия отбор има оцелели, те отиват да работят в мините без право на помилване. Отборът победител се класира за общодържавния турнир и ако спечели там, оцелелите печелят свободата си.
След края на битката, ако от губещия отбор има оцелели, те отиват да работят в мините без право на помилване. Отборът победител се класира за общодържавния турнир и ако спечели там, оцелелите печелят свободата си.
No comments:
Post a Comment